مجموعه طلایی درآمدی بر استهلاک در حسابداری

سه شنبه 12 آبان 1395
ن : علیرضا

مجموعه طلایی درآمدی بر استهلاک در حسابداری

مجموعه-طلایی-درآمدی-بر-استهلاک-در-حسابداری

مجموعه طلایی درآمدی بر استهلاک در حسابداری

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: word document
تعداد صفحات: 182
حجم فایل: 132

 

بخشی از متن:

مجموعه طلایی درآمدی بر استهلاک در حسابداری ، مطلب آموزشی فوق العاده مناسبی برای رشته حسابداری بوده که در 182 صفحه تهیه شده است.

 

این مجموعه فوق العاده به راستی کامل ترین مجموعه آشنایی با مفاهیم گسترده استهلاک در حسابداری می باشد که به طور جامع به این موضوع می پردازد و نظیری ندارد. قسمتی از متن این فایل فوق العاده به شرح زیر است 

 

مفاهيم اصلي و روشهاي استهلاك 

تعريف استهلاك 

استهلاك را به كاهش فايده يك قلم يا يك نوع دارايي ثابت بر اثر عواملي چون مرور زمان، فرساي ناشي از كار  و نابابي تعريف كرده اند. 

قانون تجارت، پايين آمدن ارزش دارايي ثابت را كه در نتيجه استعمال، تغييرات فني و يا علل ديگر حادث شود موجب استهلاك دانسته است، و در قانون مالياتهاي مستقيم آن قسمت از دارايي ثابت كه بر اثر استعمال يا گذشت زمان يا ساير عوامل بدون توجه به تغيير قيمتها تقليل مي يابد قابل استهلاك تشخيص شده است. ولي مفهوم و تعريف استهلاك در حسابداري دقيق تر و مشخص تر است. در عرف حسابداري، سرشكن كردن و تخصيص دادن بهاي تمام شده دارايي ثابت را به طريقي معقول و منظم بر دوره هاي استفاده از آن استهلاك مي نامند. بهاي تمام شده معمولاً در طول مدت استفاده از دارايي، ثابت مي ماند، بطوري كه در پايان عمر مفيد دارايي، مجموع اقلامهاي استهلاك دوره هاي استفاده از آن برابر مي شود بابهاي اوليه منهاي ارزشي كه براي دارايي اسقاط در نظر گرفته شده است. 

 

 

در تعريف، دو شرط معقول و منظم بودن روش استهلاك كافي تشخيص داده شده است. مراد از معقول آن است كه روش استهلاك با فوايد حاصل از دارايي در مدت بهره برداري از آن رابطه داشته باشد و شرط دوم حكايت از اين مي كند كه روش مورد استفاده از نظم و ترتيبي منطقي برخوردار باشد. 

 

بنابر توضيح بالا، حسابداري استهلاك به روشي اطلاق مي شود كه بر اساس آن بهاي تمام شده دارايي ثابت، منهاي ارزش اسقاط آن، بر مدتي كه عمر مفيد آن برآورد مي شود به طريقي معقول و منظم سرشكن شود. به اين تعبير، منظور از هدف استهلاك، سرشكن كردن و تخصيص بهاي تمام شده است و نه تعيين ارزش دارايي. 

 

دانلود فایل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آمار و حسابداری، آموزشی ، پروژه ها و مقالات دانشگاهی، ،
:: برچسب‌ها: استهلاک در حسابداری, استهلاک حسابداری, مفهوم استهلاک در حسابداری, روشهای استهلاک در حسابداری, پروژه های حسابداری, پروژه رشته حسابداری, تحقیق رشته حسابداری, تحقیق حسابداری, پروژه حسابداری, مقالات حسابداری, مقاله رشته حسابداری, مقاله حسابداری,